School met de Bijbel in Vledderveen(GR)

We kregen onderstaand bericht toegestuurd
In een verzamelalbum van de oude gemeente Vledder kwam ik dit knipsel tegen. Waarschijnlijk heeft iemand gedacht dat het Vledderveen in Drenthe was. Vandaag hoorde ik dat meester Timmer op de school met de bijbel als leerkracht werkte. Waarschijnlijk is dit plaatje bij jullie bekend. Maar vind het toch leuk om met jullie te delen.
Vriendelijke groet :
Tanja Kijl namens historische vereniging ’t Fledderkerspel

En dan begint voor ons de speurtocht naar meester Timmer uit Vledderveen. Gelukkig is daar een mooi hulpmiddel voor, namelijk het krantenarchief van Delpher. En ja hoor, meester Timmer gevonden in een paar kranten, waaruit blijkt dat meester Timmer inderdaad in het Groningse Vledderveen voor de klas heeft gestaan.
We zijn benieuwd of we nog reacties krijgen op dit bericht.

Winschoter Courant 1931

De Noord-Ooster 1937

De Noord-Ooster 1960

Het toegezonden krantenknipsel door de historische vereniging uit Vledder(DR)

2 gedachten over “School met de Bijbel in Vledderveen(GR)

1. Wat leuk om te lezen, ik zal het doorspelen naar enkele Vledderveners!